Tämä on vanha versio dokumentista!


Ongelmanratkaisun yleisperiaatteet

  • Et läheskään aina voi lukea näitä sivuja jos sinulla on ongelmia internet-yhteydessä.
    • Säilytä saamasi Nettiin! -aloitusohje, siitä löytyvät vähintäänkin yhteystiedot.
    • Saatat päästä nettiin jollain muulla päätelaitteella (kännykkä, tms).
    • Opiskelutilassa tai Kortepohjan kirjastossa on tietokoneita joiden avulla voit etsiä lisätietoa ongelmaasi.
  • Ylioppilaskylässä asuva naapuri tai tuttava voi auttaa sinua monin tavoin ongelman selvittämisessä:
    • Kysy häneltä, onko hänellä samankaltaisia ongelmaoireita.
    • Kokeile omaa tietokonettasi hänen asuntonsa verkossa tai pyydä häntä kokeilemaan omaa tietokonettaan sinun asuntosi verkossa.
  • Ongelmasi voi johtua tilapäisestä häiriöstä muualla.
    • Kortex-tietoliikenne kulkee yliopiston verkon kautta. Yliopiston verkossa tehdään toistuvia ja akuutteja huoltotöitä. Tarkista myös yliopiston verkon huoltotiedotteet: https://www.jyu.fi/itp/ajankohtaista/huoltotiedotteet.
    • Jos yhteytesi on yllättäen katkennut tai huonontunut, odota muutama minuutti ja kokeile uudelleen.
  • Kerro ongelmastasi Ask IT -lomakkeen kautta.

Lisätietolähteitä

  • http://it.kortepohja.fi on Kortex-verkon käyttäjän aloitussivu. Sieltä löytyy palautelomake, aloitusohje ja linkki näille ohjesivuille.
  • http://www.kortex.jyu.fi on Kortex-palvelin jolla on sekä rekisteröintilomake että perusohjeita rekisteröintivaiheeseen.
  • https://www.jyu.fi/itp/ Jyväskylän yliopiston it-palvelut osallistuvat Kortex-verkon ylläpitoon ja tiedottavat verkkoliikenteen ongelmista.